Miejsce na Twoją reklamę
| home | historia | imprezy | galerie | 1. start | kluby |
| słynne tory | kontakt | redakcja | OMEN | TMP-BIT |
SŁYNNE TORY WYŚCIGOWE
LE MANS (FRANCJA), 1906 r.
Le Mans
Trasa pierwszych wyścigów Grand Prix ACF zostata wytyczona po obwodzie okręgu długości 104 km w pobliżu miasta Le Mans. Znajdowały się tu jakościowo dobre cesarskie drogi, umożliwiające zbudowanie toru o wymaganej długości bez wielkich kosztów. Tor został nazwany Sarthe - nazwę zapożyczono od miejscowego automobilklubu i rzeki, płynącej przez miasto. Miał on kształt trójkąta z trzema odcinkami prostymi i trzema ostrymi zakrętami. Całkowita długość trasy dwudniowych wyścigów, polegających na przejechaniu sześciu okrążeń każdego dnia, wynosiła 1248 km. W celu uniknięcia kurzu nawierzchnia została pokryta nowym wynalazkiem - mieszaniną żywic na bazie asfaltu. Jednakże podczas wyścigów okazało się, że nie był to dobry pomysł - słońce roztopiło asfalt, którego rozpalone cząstki wirowały w powietrzu uniemożliwiając jazdę samochodom jadącym z tyłu. Ponieważ przy przejazdach przez wsie nie było żadnych zabezpieczeń, mieszkańcy St. Calais zbudowali na niebezpiecznym zakręcie drewnianą łukowatą drogę obchodzącą wieś wokoło. Na miejscu startu stała wielka trybuna. W przerwach pomiędzy kolejnymi wyścigami samochody były zaparkowane na dobrze strzeżonym parkingu, oświetlonym w nocy silnymi reflektorami. Tor miał już pierwsze zabezpieczenie - w Pont de Gennes wybudowano przejście podziemne, aby widzowie nie przebiegali przez drogę.


« wstecz w górę
Stowarzyszenie OMEN
Copyright © 2004 TMP-BIT Wszelkie prawa zastrzeżone